Skip to content

Consultant Bestaande Klanten

Nederland, Gelderland, Ede€ 80.000 - € 130.000 per jaarSales

Functieomschrijving

Ben jij een ervaren accountmanager of relatiebeheerder in de telecommunicatie dan heb je vast ervaring met oplossingen zoals zakelijke connectivity, voiceoplossingen zoals SIP, Teams of UC en/of netwerk/security oplossingen zoals SD-WAN of SASE/SSE. Krijg je energie van grote (internationale) klanten die soms complex georganiseerd zijn. Ben jij straks verantwoordelijk dat deze bestaande klanten ons hele portfolio leren kennen en wat ze al uitbreiden naar de andere locaties? Vind je het een uitdaging om met bestaande klanten te sparren over hoe we ze nog beter kunnen helpen en ze zo de gepaste oplossingen te bieden? Lees dan snel verder.

Even voorstellen

Wij zijn Horizon Telecom, gevestigd in Ede op een centrale locatie met ons gezellige kantoorpand. Horizon Telecom heeft als ultiem doel communicatie, infrastructuur en beveiliging flexibel en beschikbaar maken. Dit doen wij door het leveren van (end-to-end) communicatieoplossingen wereldwijd. Servicegericht, flexibel, doordacht en verantwoordelijk te werk gaan staat bij ons centraal en daarmee maken wij het verschil. Voor zowel voor onze internationale klanten als voor jou als medewerker.


Jouw uitdagingen als consultant bestaande klanten

  1. Je zorgt ervoor dat je de klanten goed inventariseert en dat de aflopende contracten in control zijn.
  2. Tijdens alle klantgesprekken bepaal je de groeidoelen per productgroep en organiseer je het realiseren van de bijbehorende forecast met een activiteitenplan per klant
  3. Onze klanten hebben veel verschillende vestigingen over de hele wereld, je vindt het dan ook leuk en een uitdaging om dit verder uit te bouwen binnen een klant en via jouw contacten steeds ‘verder’ te groeien binnen de klant
  4. Je maakt van tevreden klanten loyale ambassadeurs die je adviseert en ondersteunt met betrekking tot ontwikkelingen in de markt en maakt de vertaalslag van de operationele behoefte naar de technische oplossing.

Bij ons zul je een vaste groep klanten hebben. Je bezoekt de klant en bespreekt de jaarlijkse projectplanning en bent de schakel naar de interne organisatie. Je ‘Protect’ de klantomzet en werkt planmatig aan de groei, samen met je collega’s zoals solution architecten en engineers. Je bent primair verantwoordelijk voor het voeren van klantgesprekken met onze bestaande klanten.
Je succes wordt gemeten aan het behalen van verschillende sales targets. Belangrijk voor deze rol is dat je een aantoonbaar succesvol verleden in relatiebeheer hebt en het laten groeien van de bestaande business vanuit de relatie (Growth). Je vindt het leuk om te cross-sellen, te deepsellen en te upsellen bij deze klanten om onze diensten als een olievlek binnen de klant te verspreiden. Je bent een echte netwerker, relatie man en goed met business planning. Zo ken je de weg bij je klant en ben je altijd op de hoogte van de laatste updates. Je haalt geluk uit werken in een team, weet snel wie je voor wat moet inschakelen en bent benaderbaar voor je collega's.


What’s in it for you?

Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Klinkt dat zoetsappig? Misschien, maar we zien dat het werkt. Dit begint al bij je eerste kennismakingsgesprek, we willen graag weten wat voor jou belangrijk is. Waar ben je precies naar op zoek in je nieuwe baan en je nieuwe werkgever? Komt dat overeen met wat wij kunnen bieden dan gaan we verder in gesprek. Het is belangrijk dat je in het team past, daarom zal er ook een directe collega aanschuiven bij één van de gesprekken.

Bij Horizon Telecom krijg je veel vrijheid en wordt er van je verwacht dat je jouw verantwoordelijkheid neemt. Hierdoor krijg je een team dat klaar staat voor elkaar en voor het bedrijf. Je weet dat je op elkaar kunt rekenen. Er wordt veel gelachen en goed voor je gezorgd. Zo staat er elke dag een verse (gratis) lunch voor je klaar, komt elke maand de kapper langs en is er 2-wekelijks een stoelmassage te boeken. Werk je liever thuis? Ook dat is geen probleem. Er is een open en eerlijke manier van communiceren en er wordt goed naar je geluisterd.


Waar je enthousiast van zult worden...

  1. Jij wordt het directe aanspreek punt voor onze klanten! Hier mag je met je interpersoonlijke kwaliteiten op creatieve wijze het verschil gaan maken!
  2. Je gaat proactief en regelmatig in gesprek met onze bestaande klanten om erachter te komen waar de verkoopkansen in de toekomst liggen. Je weet hier gerichte en haalbare activiteiten aan te binden die leiden tot forecast en groei, maar ook te herkennen als een account is uitgegroeid.
  3. Je gaat op creatieve en eigen wijze aflopende contracten in een nieuwjasje steken zodat deze verlengt worden.
  4. Onze oplossingen zijn gebouwd op de beste oplossingen in de markt, volgens Gartner
  5. Je klanten zijn wereldwijde grote ‘Enterprise’ klanten die samen met jou willen groeien, je bedient ze vrijwel altijd vanuit Nederland.

De zakelijke kant, ook niet onbelangrijk:

  • Aantrekkelijke bonusvoorwaarden en competitief salaris;
  • Lease auto met parkeerplek;
  • Goede secundaire voorwaarden, zoals een prima pensioenplan aangevuld met extra verzekeringen;
  • Laptop en telefoon naar keuze;
  • Ingericht thuiskantoor;
  • Internetvergoeding voor thuis;
  • Product specifieke trainingen, plus een persoonlijk opleidingsbudget;
  • Flexibele werktijden en locatie (thuiswerken).

Nog wat extraatjes op een rij:

  • Op vrijdag de beste hamburgers van de Green-Egg;
  • Gezellige Vrijmibo's met getapt bier;
  • Leuke uitjes en feestjes!
  • Een jonge, ambitieuze omgeving waarin klanten en jouw ontwikkeling centraal staat;
  • Meerdere evenementen per jaar met het team;
  • Fijn dakterras.
  • Snel groeiende organisatie met ruimte voor verantwoordelijkheid

Vereisten

Welke kwaliteiten neem jij mee?

Je bent commercieel ingesteld en hebt al wat ervaring opgedaan in een vergelijkbare rol, daarnaast:

  • Ervaring met bedrijven die internationaal actief zijn en complex georganiseerd zijn. Je schrikt niet meer van een centrale P&L of gefragmenteerde DMU;
  • Ervaring met het verkopen van telecom of soortgelijke producten zoals bijvoorbeeld network management of security (firewalls) of IT Hierin heb je ook een relevant netwerk waar je gebruik van kunt maken.
  • Kennis van de organisatie structuur binnen enterprises;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels zowel schriftelijk als mondeling, internationale organisaties zijn jouw bread and butter;
  • Je bent een zelfsturende, proactieve, resultaatgerichte professional die autonoom kan werken
  • Je bent flexibel ingesteld, service gericht, doordacht, analytisch sterk en neemt verantwoordelijkheid.
  • Klant en bovenal relatie gericht en gefocust in persoonlijk contact.

We moedige iedereen aan om te solliciteren. We zijn een open-minded team die graag verast wordt door een out-of-the-box kandidaat. Voor deze functie is beheersing van Nederlandse en Engelse taal vereist. Ben je enthousiast geworden? Twijfel dan niet om te reageren. We houden van snelheid dus je krijgt binnen een week een reactie van ons.

Heb je tussendoor toch nog vragen? Dan kun je mailen met onze recruiter Jelmer Ouwerkerk j.ouwerkerk@horizontelecom.nl

Voor een indruk van onze organisatie kun je kijken op onze website https://werkenbij.horizontelecom.nl/ of op onze LinkedIn pagina

of