
Support Engineer
- Op locatie
- Ede, Utrecht, Nederland
- € 3.000 - € 4.000 per maand
- Operations
Functieomschrijving
Als Support Engineer ben jij het eerste aanspreekpunt voor onze klanten bij vragen of technische problemen. Jij zorgt voor een snelle, klantgerichte en nauwkeurige afhandeling van inkomende meldingen via telefoon, e-mail en tickets. Je neemt eigenaarschap over elk verzoek en volgt deze proactief op tot de klant helemaal tevreden is. Je werkt hierin nauw samen met collega’s zoals: Project Managers en engineers en denkt mee over structurele oplossingen. Jij bent de stem én het gezicht van onze serviceorganisatie en weet als geen ander klantbelangen te vertegenwoordigen binnen onze organisatie. Wij maken geen onderscheid tussen 1e, 2e en 3e lijns. Hoe meer kennis je hebt, hoe meer je kan en mag doen!
Wie ben jij?
Kernwaarden die jij belichaamt:
Bring a Personal Smile – Jouw positieve houding maakt klanten én collega’s blij.
Yes, I Can – Jij denkt in oplossingen, ook als het probleem buiten je eigen vakgebied ligt.
Help iemand zoals je zelf geholpen wilt worden – Je bent eerlijk, snel en helder in je communicatie.
Act like an owner – Je neemt eigenaarschap over elk ticket tot het écht is opgelost.
Competenties waar jij in uitblinkt:
Klantgerichtheid – Je begrijpt de impact voor de klant en stemt daar je aanpak op af.
Teamspeler – Je werkt graag samen en bent makkelijk benaderbaar.
Luisteren & communicatie – Je stelt de juiste vragen, luistert actief en communiceert helder – zowel mondeling als schriftelijk.
Pragmatisch denken – Je behoudt overzicht en biedt werkbare oplossingen.
Stressbestendigheid – Je blijft kalm onder druk en weet te prioriteren.
Wat we van jou vragen?
Ervaring in een technische supportfunctie;
Kennis van VoiP en/of Netwerkverbindingen;
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (schriftelijk en mondeling);
Proactieve houding en verantwoordelijkheidsgevoel;
Bekendheid met ticketingtools en ITIL-processen is een pre.
Jouw verantwoordelijkheden:
Je bent bereikbaar voor klanten via telefoon, mail en tickets.
Je pakt incidenten en vragen snel op en houdt de klant actief op de hoogte.
Dit geldt voor zowel telefonie/VoiP en connectiviteit.
Je zorgt voor een correcte prioritering en escalatie van urgente tickets.
Je draagt zorg voor correcte en tijdige registratie van alle activiteiten.
Je stemt proactief af met collega’s binnen het team en daarbuiten.
Je draagt actief bij aan informatiebeveiliging en volgt jaarlijks de verplichte security training.
Je signaleert knelpunten en denkt mee over verbeteringen in serviceprocessen.
Momentum EMEA, Wij maken mensen blij
Bij Momentum EMEA begrijpen wij dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Daarom zorgen wij goed voor elkaar en is het een team effort. Je staat nooit alleen voor een probleem: er is altijd een collega die samen met jou de klant wilt helpen. Bij ons is er geen kloof tussen ons serviceteam en de rest van de organisatie. Bij ons is iedereen belangrijk en samen maken wij mensen blij!
Maar hoe maken wij mensen blij? Dat begint bij onze medewerkers. Om te beginnen werken wij in een gezonde, informele en hybride werkomgeving, waar veel wordt gelachen. Wij vinden het belangrijk dat je met plezier naar kantoor komt. Dagelijks genieten wij van een verzorgde lunch in onze prachtige skybar. Elke vrijdagmiddag starten wij met verse hamburgers van de Green Egg en sluiten wij de week af met een borrel in de skybar of op ons dakterras. Tussendoor kun je (kosteloos) op kantoor ontspannen bij de masseur of de kapper of kun je ontladen tijdens de sportles op maandagmiddag.
Naast veel lachen en ontspannen, werken wij ook hard om onze klanten blij te maken. Binnen jouw functie kijken we niet naar hoe lang je ergens mee bezig bent, maar of je de klant tevreden hebt gemaakt. Bij Momentum EMEA zetten wij altijd een extra stap en helpen onze klanten ook als het probleem niet bij ons ligt. Wil jij een engineer op locatie sturen, omdat je denkt dat het de klant niet helemaal lukt? Prima! Jij beslist hoe jij onze klanten helpt.. Dan krijg je ook nog eens de credits, omdat we weer een tevreden klant hebben…
Vereisten
Wat krijg je ervoor?
Wij geloven dat blije medewerkers zorgen voor blije klanten. Klinkt dat zoetsappig? Misschien, maar we zien dat het werkt. Bij Momentum EMEA krijg je veel vrijheid en wordt er van je verwacht dat je jouw verantwoordelijkheid neemt. Hierdoor krijg je een team dat klaar staat voor elkaar en voor het bedrijf. Je weet dat je op elkaar kunt rekenen. Er wordt veel gelachen en goed voor je gezorgd. Zo staat er elke dag een verse (gratis) lunch voor je klaar, komt elke maand de kapper langs en is er 2-wekelijks een massage te boeken.
De zakelijke kant, ook niet onbelangrijk:
Een prachtig competitief salaris waar je blij van wordt; (verwacht tussen 3000 - 4000 euro per maand (o.b.v. 40 u.p.w.) afhankelijk van je ervaring)
Reiskostenvergoeding
Goede secundaire voorwaarden, zoals een prima pensioenplan aangevuld met extra verzekeringen;
Laptop en telefoon naar keuze;
Internetvergoeding voor thuis;
Product specifieke trainingen, plus een persoonlijk opleidingsbudget;
En vergeet vooral niet:
Op vrijdag de beste hamburgers van de Green-Egg;
Een jonge, ambitieuze omgeving waarin klanten en jouw ontwikkeling centraal staat;
Meerdere evenementen per jaar met het team;
of
Helemaal klaar!
Je sollicitatie is succesvol ingediend!